יום שלישי, 22 ביולי 2008

בלוג חינוכי וויגוצקי



תיאורית ההתפתחות החברתית תרבותית של ויגוצקי (Schunk,2000 ; דרויאן ,1999; Beliavsky ,2006) יכולה להוות הסבר לתופעה. לפי ויגוצקי התרבות היא גורם מרכזי בהתפתחות הפרט. הפרט מושפע מהתרבות בה הוא גדל ובתוכה משפחתו, הוא רוכש שליטה בתרבות באמצעות פעילות גומלין עם פרטים אחרים בעזרת כלים תרבותיים ומתווכים כשפה ומבוגרים משמעותיים. האינטראקציה עם התרבות והמתווכים מאפשרת ללומד להתפתח והוציא מהכוח לפועל את היכולת הטמונה בו ויגוצקי קרא לזה: טווח ההתפתחות המקורב (ZPD ) . התלמיד מגיע מרקע תרבותי מסוים, אל תרבות בבית הספר , כאשר נדאג שיהיה קשר ותאום בין שתי המערכות התרבותיות הללו ההשפעה על הלומד תהיה מירבית. הבלוג הכיתתי הוא דרך לאחד ולתאם בין שתי סביבות תרבותיות אלה. בנוסף לכך, מכיוון שהאדם לומד ומתפתח כל הזמן וגם ההורה זקוק לתרבות ולתיווך כדי להתפתח , השתתפות בבלוג הכיתתי מאפשרת גם להורה להתפתח ובכך להיות סוכן תרבותי טוב יותר עבור בנו/בתו.

אין תגובות: